سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 عطر نرگس
محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ...
آخرین مطالب
لینک دوستان
یک لحظه با یک طلبهزیباترین اشعار عاشقانه معاصرهمسفر مهتاب****شهرستان بجنورد****شلمچهتکنولوژی کامپیوترxXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx.: شهر عشق :.قاصدکمقلدان علمداربه یاد شهداء.:شاه تورنیوز |shahtor.ir | شاه تور:.جدید93شمیم یاسمذهب عشقپایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگانشوق وصلدکتر علی حاجی ستودهنقطه ای برای فرداتنهاترین سردارگنبد افلاک ( امیر حسین طلایی )ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیموبلاگ گروه ایران و اسلامجوان ایرانیوبلاگ زنده یاد حسن نظریوبلاگ شهید حاج حسین خرازیعشق ملکوتیعقیله بنی هاشمهیأت پیام آوران عاشورامنتظران ظهوریاور زینبمقاله و آموزش و مناسبت هاخدا کند که بیاییدر تکاپوی اندیشه هاعطر نرگس (امام عصر ارواحنا فداه )یا فاطمه زهرا (سامام زاده عباس (ساری)یا ابا صالح المهدی ادرکنیانتظار فرجیا ارحم الراحمینیوسف گمگشتهنورالانواربسوی ظهور مهدیسجاد طاهر نژادغریبهمنتظران یوسف فاطمهمهدویت و صهیونیسم و آخرالزمانیا ضامن آهو ( هیئت عشاق الرضای ساریدریچه ای بسوی ظهورمنتقم زهرانور علی نورزلال معرفتآخرین دوران رنجحیات خلوتعشق پیدا شد و آتش به همه عالم زدیا حیدر کرار علی ادرکنیجاتون خالیهرفع الله رایت العباسگل های سرخ پیروزپاک مردانصفحات انتظار در فراق گل نرگسزمزمه مهیبکنیزان حضرت زهرا (سمباحث دروس معرفت نفس و طهارت ( استاد صمدی آملی )خدای مهربون منهیئت هفتگی شیفتگان حضرت اباالفضل (ع) لاهیجانوبلاگ سیدلیله القدر ( آقای حسین شاهد خطیبی )هیئت دیوانگان حسین علیه السلامپله پله تا ملاقات خداشهداء شمع محفل بشریتندنقطه الحاقسرویس خبری مفلحونگدای نگاهامان عصرهیئت چشم انتظاران ( حرم آقا زید ابن علی )پژوهشی در قرآنچشم به راه موعود ( حبیب الله ذکی )هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی (علیه السلاممجمع حیدریون زنجان (حسینیه قائمه )یا مهدیتو را من چشم در راهمصراط منیرمرکز فرهنگی شهید آوینیعاشورائیانمروارید عشقحرف های خودمانی ( زمزمه های شبانه )دل نوشته های دو دختر شهیدخبر از او داری ؟ (رقیه خانم )اللهم عجل لولیک الفرجمنتظر ظهورتا کربلا هست زمین را عشق است .یوسف زهرا (عج)شاید این جمعه بیاید شایدجمعه های سوت و کورنوید شهادتحاج همت شقایق پرپرزندگینامه شهداءهیئت محبان جوادالائمه(ع)السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج)وبلاگ اهل بیت علیه السلامیا صاحب الزمان (عج)ای غایب از نظر به خدا می سپارمتآخرین دوران رنجنه سایه دارم و نه بر بیفکنندم و سزاستواگویه های عاشقانههزار و یکشب منسحرخیزمدینه مهدی موعود(عج)گل خوشبوی نرگسشیعه مذهب برتر ( آقای حرمت الله خانگل زاده )معرفی وبلاگحرف زیبا ( الفبای مهربونی )وبلاگ انتظار حچتآدرس سایت آفتابروز نوشته های یک فیلسوف تنهاسایت تخصصی جاوا اسکریپتوبلاگ خموشانه ( مسطبا )گل نرگسوبلاگ خاتم الانبیاءدارالقرآن الکریم الزهرا (س) تکابایثارگران (فینا )پیام امام حسین (ع).•**•. عشاق المهدی - عج .•**•.هیئت فرهنگی مذهبی آل طاها اهوازیاس کبود ( یک بسیجی )بازمانده تنها (سید محمد انجوی نژاد )شاخه گلی برای شهید (طاها )وبلاگ شب چراغهیئت انصار العباس(ع)روضه الزهرا(سبارون نسترنمسافر عاشقمنتظر زیبا ترین نرگس دنیا (حاجیه رضوان )ولایت سبز - پایگاه مقاومت بسیج امام خمینی (ره)باغ سرخکجائید ای شهیدان خداییروزمرگی های من (روای )الا که راز خدایی خدا کند که بیایی ( ناصر )عطش زار( حامد حجتی )مثل خدایه پوتین و یه پلاکیاران علیحاج عبدالرضا هلالی (کنیز حضرت زهرا (سدایرکتوری وبلاگهای قرآنیغم یار ( روح الله )کلبه کوچک هانیهتا ظهورآدرس سایت تبیانحرف های خودمونیشهیدان زنده (مجتبی مظفری نیا )منتظران صاحب الزمان (عج)انتظار ظهور ( مصطفی فرد)امید به زندگی (احسان)اشعار فاطمی (حمید رضا فاطمی )حضرت عشقدل نوشتهحس غریبناطقجمکرانهیئت فرهنگی مذهبی بهشت نورذاکرین هیئت بیت الرقیه (س)پویاهیئت جوادالائمه(ع) شهرستان املبه سوی یار ( بنده خدا )لحظه های بی تو (پسر باران )

" علی (علیه السلام ) از آتش دوزخ می ترسد "

انبیاء و بزرگان می ترسیدند میلرزیدند , مومن به هر اندازه عمل خوب هم داشته باشد باید خود را از عذاب دور نداند , بایستی بین خود و جهنم یک پرده فضل خدا را مانع ببیند . از علی (علیه السلام ) بالاتری سراغ داری ؟ علی خود را وادار می کند که از عذاب بترسد . روزی حضرت وارد خانه یتیمی میشود , تنور را آتش می کند تا نان بپزد - وقتی شعله آتش بلند میشود سر خود را نزدیک تنور برد , به خود میگوید علی بچش مزه آتش را . وقتی علی چنین میکند ما چه کنیم , بر سر زنان باید بگوئیم واغفلتا .

____________________________________

" عجایب قیامت ترس آور است "

یکی از اموریکه سبب هول و هراس در قیامت می شود بی سابقگی منظره های آنست , یعنی بشر وقتی مجددأ سر از خاک بیرون می آورد چیزهائی می بیند که هیچگاه در دنیا ندیده است , زلزله دنیا بهر شدتی که باشد قابل مقایسه با زلزله قیامت نیست , زلزله قیامت زلزله ایست که کوهها را خراب می کند بقدری هر کس منقلب می شود که تنها بخودش متوجه می شود . و در حدیث است که رسول خدا (ص) فرمود: در قیامت مردمان پا برهنه و عریان محشور می شوند . ام سلمه پرسید حال زنان چگونه است ؟ رسول خدا (ص) فرمود در آن روز هر کس چنان سرگرم نامه عملش هست که التفات و توجهی بدیگری ندارد .

____________________________________

" تنها عمل با تو است "

در عالم برزخ چیزیکه بدرد انسام میخورد , عمل صالح است که قرین انسان است و او را نگاه میدارد , و اگر عمل بد باشد بدادش نمیرسد و او را رها می نماید . حضرت امیر (ع) می فرماید : کسی که میخواهد بمیرد , بمال خود رو می کند و میگوید : من برای جمع آوری تو زحمت فراوان و رنج بسیار کشیدم , مالش در جواب گوید بیش از یک کفن از من بهره نداری , به فرزندانش رو مینماید آنها هم در جواب گویند تا سر قبر همراه تو هستیم , رو به عملش مینماید میگوید من همیشه با تو هستم .

____________________________________

" سه طایفه امان دیگرانند"

سه طائفه اند که بواسطه آنها خدا بلا نازل نمیکند - یکی پیرمرد ها که هفتاد هشتاد سال یا الله میگویند علی الخصوص اگر بسن نود رسیده باشند خبر دارد که ندا میرسد ای اسیر در زمین تو را آمرزیدم اینگونه افراد وجودشان مایه نعمت و برکت است در هر شهر و محله ای باشند - دوم جوانانی که پشت بشهوات کرده و در برابر خدا خاضع و خاشع میباشند در حالی که هم سن آنها به عیش و نوش مشغولند - سوم اطفال شیرخوار .

____________________________________

" یک میوه بهشتی مزه همه میوه ها را دارد "

رسول الله (ص) فرمود که در یک میوه بهشتی طعم تمام میوه های نوع دیگر وجود دارد , زبان ما در این دنیا نمی تواند در آن واحد شیرینی های مختلف را درک کند . مثلا اگر خواستید چند خربزه را امتحان کنید بایستی از هر یک جداگانه بخورید , گاهی هم مشتبه می شود . ولی در بهشت در آن واحد طعم تمام میوه ها در یک میوه ای که می خورد میچشد و لذت میبرد و فرمود تمام بوهائیکه باعث لذت بشر در دنیاست در آن واحد در بهشت استشمام می شود , و هر گاه مومن اراده کند طعامی را فورا برای او حاضر می شود . موضوع عجیبتر آنکه خوردن در دنیا حدّی دارد و پس از مدتی میل و اشتها از بین می رود و بالعکس در بهشت .

رسول الله (ص) فرمود که لذت میوه های بهشت در آخر خوردن مانند اول و اشتهایش در آخر هم مانند اول است .

شخصی از رسول الله (ص) سوال کرد که شما فرموده اید بهشتیان میخورند و می آشامند . فرمود بلی اشتهای یک مرد بهشتی برابر است با اشتهای صد مرد .

____________________________________

" چرا تنبلی می کنید ؟ "

علی (ع) فرمود : طالبان بهشت کم اند و ثانیا همین عده کم هم تنبل اند . ای کاش وقت بیشتری را برای آن دنیا صرف می کردند . یکی از بزرگان فرمود که هنگام سحر خوابم گرفت و برای تهجّد برنخاستم و پیش خود گفتم بخوابم , خوابیدم و خواب دیدم زیباروئی را . از او پرسیدم تو کیستی ؟ گفت من قطره اشک تو در هنگام سحر هستم و اگر میخواهی به وصال من برسی نباید تنبلی کنی . فرمود : از شدت خوشحالی از خواب جستم .

گفتیم که رسول الله (ص) فرمود که اشتهای صد نفر را یک نفر اهل بهشت دارد و پس از خوردن , ثقل و سنگینی خوردن بر او عارض نمی شود و کثافات او عرق می شود و از او خارج می گردد . آنجا با این دنیا قابل مقایسه نیست , مانند و مثل این دنیا به آن دنیا مثل نسبت بچه در شکم مادر به دنیاست .

اکنون ما در شکم این دنیای فاسد هستیم . آنهائیکه می میرند می فهمند به چه بازیچه هائی مشغول و دلخوش بودند .

____________________________________

روزه و نماز جماعت

یکی از بزرگان گفت : خواب دیدم که در قصری بزرگ سلطانی بر تخت آن نشسته ( در آن دنیا ) خیال کردم یکی از انبیاء است . رفتم سلام کردم گفتم تو کیستی ؟ گفت انا الحمّال من در دنیا حمّال بودم . گفتم چه شد که به این درجه رسیدی گفت بواسطه دو عمل یکی روزه و دیگری ترک نشدن نماز جماعت .

دنیا بازیچه است که کودک صفتان به آن دل خوش دارند . عینا مانند آنستکه بچه درخت نارنج را با عطر بهارش هیچ نگاه نمی کند اما اگر عکس این درخت را روی کاغذ کشیده و به دستش بدهی چه ذوقی می کند . اکثر خلق کودک صفت اند . به اصل توجهی ندارند . جان فدای آن کسی باد که با دیدن آثار این دنیا با اصل آن پی ببرد , بداند که این همه شیرینی یک ذرّه از اصلش نیست پس اصلش چیست ؟ اگر شوق و خوب باشد گاه انسان از شوق و گاهی از خوف خوابش نمی برد .

____________________________________

لطف خدا عمل را باور میسازد .

زارع ابتدا زمین را شخم می کند و بعد تخم می پاشد و بعد اگر خار و خسی در مزرعه باشد می چیند و ... اما باران و آفتات هم لازم است ولی اینها دست او نیست خصوصا پیدایش ثمر و زیادتی و برکت آن , کذالک مومن که از مرض قساوت و لجاجت نجات یافت تخم ایمان در دلش کاشته می شود , آفتاب لطف خدا که بر او بتابد ثمر می دهد مثل کشت - زارع خودش هم بایستی سعی و کوشش بنماید , مثلا خار و خاشاک ها را از خود دور کند و موانع را از سر راه بردارد - یعنی از هر گناهی پرهیز کند و نیز بعد از هر عمل خیری کاری که کار خیر او باطل شود انجام ندهد .

مرویست که نشستن در مسجد عبادت است مخصوصا بانتظار جماعت , ولی بشرطیکه با ذکر دنیا آن را باطل نکند . وقتی موانع از سر راه عبادت برطرف شد شخص بدرجاتی عظیم میرسد که حفظ آن از عمل خیر مشکل تر است .

____________________________________

یاد بستگان در بهشت

از جمله نعمتهای دیگر بهشت آن است که مومن پس از آنکه در بهشت جای میگیرد عرض می کند : ( اُین ابی وَ اُمّی و ذرَیّتی ) یعنی کجاست پدر و مادرم و ذریّه ام و چنانچه معلوم است تا به مقام خود نرسد یادش به پدر و مادر نمی افتد تا داخل بهشت نشده و تکلیفش روشن نشده به فکر پدر و مادر و اولاد نمی افتد و وقتی در بهشت یادش افتاد و سوال کرد از حال آنها , ملکی جوابش می دهد که پدر و مادر تو چون مومن بودند در بهشت اند اما درجه آنها نازلتر از تو است . اینجاست که مومن شفاعت می کند که پدر و مادرش هم به درجه او برسند و خدا هم لطف می کند و آنچه را که او خواهد انجام می شود , و همچنین است نسبت به زن و شوهر با پدر و مادر و غیره . لذا هم در چنین جای قرآن ذکر شده که فقط ایمان در شخص اگر باشد به شفاعت پدر یا مادر و بالعکس بدرجه های بالاتر می رسد .

____________________________________

" مانند مسافران زندگی نمایید "

سلمان فارسی سلام الله علیه موقع مرگ گریه کرد . گفتید چرا گریه می کنی , گفت : میترسم رسول خدا را ملاقات کنم در حالی که به عهد خود وفا نکرده باشم . گفتند مثل توئی این همه زاری مینمائی , سلمان گفت درحجّه الوِداع رسول خدا (ص) حلقه کعبه را گرفت و فرمود : ( وَلیکن بُلغه َ اَحَدِکم کزاد ِ الرّاکِب ) یعنی : در دنیا مانند آدم سواره زندگی نمائید . انصاف دهید پیغمبری که زندگیش همان بود که به سلمان میفرمود : اهل توحید گردید و برای آخرت خودتان توشه بردارید , ما دیگری بد است , حسد و بخل و طمع صفات زشتی است , اینها نصایح پیغمبر (ص) بود , او چیزی از مردم نمیخواست اصولا کیست که بتواند مزد پیغمبر را دهد جز خدای متعال او میفرمود : قولُو اِلا الَه الّا الله تِفلحوا - در مقابل مردم تهمتش میزدند سنگش می زدند .

( کتاب قیامت و قرآن - خلاصه بیانات حضرت آیت ا... آقای حاج سید عبدالحسین دستغیب شیرازی (تفسیر سوره طور)

الهی ! سخن در عفو و رحمتت نیست , گیرم که تو ببخشایم من از شرمندگی چه کنم , تو خود گواهی که از استغفار شرم دارم .

الهی ! اگر تا قیامت برای یک صغیر , استغفار کنم , از شرمندگی تقصیر بندگی به در نخواهم شد .

الهی ! در خلقت شیطان که آن همه فواید و مصالح در خلقت ملک چه ها باشد .

الهی ! از شیاطین و جن بریدن دشوار نیست با شیاطین انس چه باید کرد .

الهی ! از نماز و روزه ام توبه کردم , به حق اهل نماز و روزه ات توبه این نااهل را بپذیر .

(الهی نامه علامه حسن زاده آملی )

التاس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج