• وبلاگ : عطر نرگس
  • يادداشت : بيا مهدي شب هجران سحر كن
  • نظرات : 3 خصوصي ، 61 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    در انتظار ولادت باسعادت زلال کوثر

    شنيد گوش دلم مژده از ولادت زهرا

    گشود بلبل طبعم زبان به مدحت زهرا

    فضاى كعبه منور شد از فروغ جمالش‏

    صفا گرفت صفا از صفاى صورت زهرا

    خداى اكبر و اعظم نكرده خلق به عالم

    ز نسل حضرت آدم زنى به شوكت زهرا

    به جز خديجه كبرا كه هست مظهر عصمت

    نزاد مادر ديگر زنى به عصمت زهرا

    بخوان حديث كسا و بين كه خالق يكتا

    نموده خلقت دنيا براى خلقت زهرا

    نهاده ساره سربندگى به پاى سر يرش

    ستاده هاجر چو خادمان به خدمت زهرا

    چو اوست نور حق و حق در او نموده تجلى

    به غير حق نشناسد كسى حقيقت زهرا

    اي زهراي زندگي! اي اسوه عفاف! از تو مي آموزيم: حيا و حجاب را در جامعه، متانت و ادب را در گفتار، سادگي و دوري از تجملات را در زندگي، تن پوش قناعت را در معاش، حسين پروري و زينب آفريني را در تربيت!

    اي زهراي نجابت! از تو درس مي گيريم: تعالي روح و جان را در سايه عبادت، شکوه زندگي را در صفا و صداقت، حمايت از رهبري را در سياست، و استقامت و نستوهي را در دفاع از امامت. از تو مي آموزيم: سرنهادن بر سجاده عبوديت را، دست نياز گشودن به آستان خداي بي نياز را، زمزمه و راز و نياز و نماز را، شيريني کام جان با تلاوت قرآن را، يتيم نوازي و احسان و دستگيري از بينوا را، تلاش روزانه و نجواي شبانه را، دين شناسي، معرفت آموزي و پارسايي را. چگونه بودن را، و... چگونه زيستن را.

    اي بتول بيداري و بزرگواري! سخنانت در زيبايي و عمق به وحي مي ماند، رفتارت، آينه خلق و خوي "رسول الله"، قلب مهربانت، پناهگاه حسن و حسين و تکيه گاه شير خدا بود. وجودت، يادآور محمد بود، سجودت، فرشتگان و قدسيان را به تسبيح و تقديس وا مي داشت، رضايت، رضاي خدا و رسول بود و خشم و غضبت، خشم پروردگار! داناي رازها بودي و عالمه غير معلمه! اي چشمه سار حکمت، درياي بيکران خصال نکوي تو از "دانش" و "وفا" و "حيا" موج مي زند! در چهره ات حياي محمد (ص) نهفته است، در گفته ات، کلام پدر هست جلوه گر، اي مادر پدر!

    اي فاطمه!... عشق را هم ز تو بايد آموخت، و مناجات و عبوديت را، و صميميت را، و خدا را هم، بايد از کلام تو شناخت، که خانه دل از نام تو عرفان دارد. سلام بر تو اي ژرفاي آفتاب آفرينش!